Mini Camper Huren  thumbnail

Mini Camper Huren

7 min read

Aan de overkant zien we Spanje liggen. Wij rijden verder zuidwaarts langs de hoge hekken met prikkeldraad die de vluchtelingen moeten tegenhouden. camper laarzen. Op naar Assilah, naar de camping Echrigui (camper laarzen). We zijn in Assilah. We kennen de weg en we besluiten om eerst een nos-nos te drinken en een SIMkaart van 10 Gigabite te kopen

We hebben al een SIMkaart van Maroc Télécom en deze hoeft alleen te worden opgeladen - camper laarzen. Echter, daarvoor moet de kaart eerst worden ontgrendeld. Dus loopt Ina met hem naar het kantoor. Die is gesloten. De beveiliger zegt dat het beter is om een SIMkaart van Orange te kopen, want die hoef je nooit te ontgrendelen en is altijd geldig

Deze SIMkaart kost Dh 60. De opwaardeerkaart van Maroc Télécom moet worden geruild voor Orange. “Geen probleem”, verzekert Adil, “die kun je kosteloos omruilen.” Maar de eigenaar van het stalletje heeft pauze en we staan voor een dichte rolluik. Ina neemt Adil mee voor een nos-nos. We wachten lang. Jeroen rijdt alvast naar de camping.

Ina wandelt naar de camping (camper laarzen). Wat staat het er vol! Hier is het altijd een komen en gaan van campers voor een overnachting die van en naar de ferry rijden. Even zoeken waar de Dinky Toy staat. Ja hoor, gevonden. Niet op een officiële plaats, wel ergens achteraf tegen de muur

In de vroege ochtend horen we enkele campers vertrekken. Wij doen het rustig aan. Eerst een douche, dan een ontbijtje en we krijgen visite van een jong brutaal katje die in onze Toy springt. “Oh, wat een leukerd”, zegt Ina vertederd. “Nee!”, zegt Jeroen beslist tegen haar, “hij blijft hier.

Jaarlijkse Keuring Camper

Hij waardeert onze nieuwe SIMkaart op en we rijden door richting Marrakech. Het is nog 5 uur rijden naar Marrakech (camper laarzen). We rijden over de tolweg en verdwalen zullen we niet vanwege de blauwe borden. Vijf uur is best wel lang, dus zoeken we een plek onder Casablanca. De locatie is bij een lokale markt waar veel lokalen op af komen

Een volgende plek ligt een uur verder. Uiteindelijk rijden we in twee uur maar meteen door naar Marrakech. We draaien het toepasselijke nummer ‘Marrakesh Express’ van Crosby, Stills & Nash. Als het bijna donker is, arriveren we op de camping. We hebben een rustdag. Op de camping staan Pier en Jaquelien met hun twee oude honden.

Zij zijn eigenaar van ‘4×4 Tembo Travel Services’ en bouwen units op een Toyota 4×4 pick-up - camper laarzen. Wij hebben hun bedrijf in Nederland bezocht en we zijn onder de indruk van wat zij maken. Na de koffie lopen we met hen mee om hun cellule (opbouwunit) te bewonderen. Heel mooi en praktisch! De buurman vraagt of hij onze high-lift mag lenen

Helaas kan hij het probleem niet verhelpen. We doen verder niets bijzonders behalve zeer ontspannen de verdere dag doorbrengen. Vandaag staat een dagje naar de médina in Marrakech op het programma. Na vele dagen zitten in de Toy, wordt het weer tijd voor een activiteit. De laatste keer dat we de médina bezochten, was in 2006.

Ons doel: een bezoek aan een opticien, een kapper, een fotospeciaalzaak om een oplader te kopen en wandelen van terras naar terras. Aangekomen bij ‘Place Jemaa el-Fnaa’ strijken we neer op één van de vele aanwezige terrasjes voor een nos-nos en crèpe met honing als ontbijt (camper laarzen). Daarna duiken we de souk in

Camionette Inrichten Als Camper

Volgens de officiële brillenman kan er geen schroefje meer in. Uit ervaring weten we dat Marokkanen bijna alles kunnen repareren. Daarvoor moeten we naar de ateliers en werkplaatsen aan de uiterste randen van de souk. We vinden een jongeman in zijn zeer rommelige en vuile atelier. Uit een radio sloopt hij een onderdeel en op miraculeuze wijze maakt hij daarvan een soort schroef.

Nieuwsgierige Marokkaanse mannen komen zijn atelier binnen om te kijken wat de man toch aan het doen is (camper laarzen). Het eindresultaat is geniaal! Behalve de prijs. Hij vraagt € 5,00. “Oh nee! Ik ga huilen! Voor dat bedrag koop ik een nieuwe bril”, zegt Ina beteuterd. Niet echt beteuterd natuurlijk, het is een spel

Iedereen is tevreden, hoewel wij denken toch nog te veel te hebben betaald. We lopen verder en komen langs een kapper. De kapper knoopt direct een praatje aan met Jeroen. Hij heeft vast gezien dat zijn baard nodig onder handen moet worden genomen. camper laarzen. De vorige Franse klant heeft veel teveel betaald, dus moeten wij er met gestrekt been in

De foto’s ‘voor’ en ‘na’ spreken boekdelen (camper laarzen). Marrakech Behalve de oplader die we morgen hopen te vinden, zijn we klaar met ons to-do lijstje. Maar dan zien we een man die schapenwol aan het vilten is. Mobilhome opkopers. Hij maakt daar heerlijk warme sloffen van, ideaal voor koude avonden in de Toy

Dus gaan we weer op zoek naar de werkplaatsen en we kruipen bij de eigenaar van een klein leeratelier naast hem op een zeer wiebelig krukje (camper laarzen). Hij snapt meteen de bedoeling en gaat een patroontje knippen. Daarna zoekt hij een stukje soepel leer uit, maar we onderbreken hem in zijn werk, omdat we vooraf een prijs willen afspreken

Camper Te Huur

Vriendelijk kijkt hij ons aan zegt op rustige toon: “U betaalt mij wat u wilt” en hij gaat verder met zijn werk. Hij plakt het leer op de zool en zegt dat dat voldoende is voor binnenshuis, naaien hoeft niet, maar daar twijfelen we aan (camper laarzen). We betalen hem toch maar die 40 Dh en gaan op weg terug naar de taxistandplaats

Terug op de camping zien we de kleermaker die veel opdrachten krijgt voor het stofferen van autostoelen en zitkussens. We vragen of hij de leren zooltjes vast kan naaien met zijn machine. Ja dat kan hij wel, maar het is al wat donker en morgen is hij druk. “Ach, geef maar”, zegt hij en gaat aan het werk, bijgelicht door de smartphone van Ina.

Hoeveel we moeten betalen? Niets…. camper laarzen.! De waterkraan in onze camper werkt niet goed meer. De oorzaak is waarschijnlijk dat deze vorig jaar op bijna 2200 meter hoogte is bevroren toen we in het dorp Imilchil hebben overnacht. Om de kraan te laten lopen, moeten we er aan frutselen en friemelen zodat hij uiteindelijk contact maakt met de pomp

Helaas is er geen juiste kraan op voorraad. Hij adviseert ons naar Agadir te rijden en hij geeft ons het adres van het bedrijf Allocamp. camper laarzen. Agadir is volgens onze normen niet bepaald een mooie vakantiebestemming en daarom mijden we doorgaans deze grote, drukke en hectische stad. Behalve als het echt moet

Hordeur Camper Fiat Ducato

De Osmand+, onze navigatie, leidt ons er in één streep naar toe. Er staan zeker 8 grote campers op de ventweg. camper laarzen. Geen plek meer, maar Jeroen parkeert de Toy op een klein plekje pal voor de deur. “Handig hoor, onze Toy”, zegt Jeroen blij, “we komen werkelijk bijna overal.” Eigenlijk hadden we een grote en moderne zaak verwacht, maar het ziet eruit als alle andere Marokkaanse bedrijven: groezelig en grauwe uitstraling, klein en boordevol onderdelen

Jeroen gaat met de kapotte kraan naar binnen en met een grote glimlach op zijn gezicht komt hij al snel terug. “Kun je me de portemonnee even geven? Ik koop een nieuwe kraan voor Dh 700, € 70,00.” Warempel, het is gelukt (camper laarzen). En zo snel al! De oude kraan is niet goed te repareren, maar kunnen we gebruiken uit nood

We vertrekken naar een camping zo’n 50 km ten zuiden van Agadir en het kost ons ruim een half uur om uit de ergste verkeerschaos te komen. De bijna-ongelukken zijn niet meer te tellen. Er wordt roekeloos gereden door alle weggebruikers zoals busjes, taxi’s, brommers, vrachtwagens enz. Je opwinden heeft geen zin, gewoon meedoen, veel toeteren en er het beste van hopen.

Blijven opletten! Op de camping aangekomen worden we verwelkomd door de donderende branding van de zee - Opkoper motorhomes. We zien morgen wel waar we terecht zijn gekomen. Camping bij Sidi Wassay Gisteravond zijn we in het donker aangekomen - camper laarzen. Bij daglicht zien we veel campers, zo te zien overwinteraars, en de zee. Geen slechte plek

Je Auto Verkopen Als Particulier: 9 Handige Tips

Daarna brengt Ina de was naar de receptie en installeert Jeroen de nieuwe kraan binnen een kwartiertje (camper laarzen). “Deze doet het veel beter dan de oude”, merkt Ina blij verrast op - camper laarzen. Geen gesputter als je de kraan open doet, wel een normale waterstraal. Ina is maar wat blij met handige Jeroen die veel zelf kan repareren